poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Sos pieczarkowy do ryżu i makaronu


Składniki:
( 2 duże porcje lub 3 średnie)
500 gram pieczarek
300 gram piersi z kurczaka
1 średnia cebula
1 łyżka masła
1 łyżka skrobi kukurydzianej
woda
przyprawy: sól, pieprz, estragon, tymianek, pieprz cytrynowy
orzeszki nerkowca, koperek- do podania


Przygotowanie:

Pieczarki obieram i kroję w plasterki. Cebulę siekam i podsmażam na maśle, aż się zeszkli, następnie zalewam lekko wodą. Dodaję pokrojone pieczarki i solę, aby puściły wodę. Wszystko duszę na małym ogniu około 20 minut. Międzyczasie przygotowuje kurczaka. Pierś kroję w kostkę i przyprawiam solą, pieprzem, pieprzem cytrynowym, estragonem oraz tymiankiem, podsmażam na osobnej patelni. Gotowe mięso dodaję do pieczarek. Aby nadać konsystencje sosu, łyżkę skrobi rozcieńczam z wodą (pół szklanki) następnie zalewam pieczarki z kurczakiem, jednocześnie mieszając.
Gotowe!
Mój sos podałam z makaronem:)


8 komentarzy:

  1. Idealnie nada się do ryżu, bo z suchym to kiepsko :D

    http://studentnadiecie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię taki sosik. Zapraszam do dodania przepisu do akcji Pieczarkowy Tydzień 2015, która trwa do piątku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poproszę jeszcze o oznaczenie przepisu zgodnie z zasadami akcji, wtedy będę mogła go zaakceptować w akcji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy wpis bardzo mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe inspiracje i fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo tutaj fajnie u Cb na tym blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno tak fajnego bloga nie widziałem :)

    OdpowiedzUsuń