poniedziałek, 2 listopada 2015

Avocado!- właściwości, sposób na to by nie ciemniało oraz jak można je jeść?

Dziś bohaterem artykułu będzie najbardziej tłusty i kaloryczny oraz najbardziej bez cukrowy owoc, zielona bomba witaminowa- AWOKADO! Pochodzi z Ameryki Środkowej, dokładnie z Meksyku i zalicza się do owoców jagodowych. Było spożywane 8000-7000 lat p.n.e., a od 5000 lat p.n.e. rozpoczęto jego uprawę. 
Wielu może kojarzyć się z guacamole, ponieważ to jedna z najbardziej znanych meksykańskich sals. W artykule, dowiecie się o jego zdrowych właściwościach, zastosowaniu w kuchni oraz jakie są sposoby na to, aby awokado nie ciemniało?



Co zrobić, aby awokado nie ciemniało?

Awokado ciemnieje ponieważ zawiera oksydazę polifenolową, związek, który w kontakcie z tlenem utlenia się i zmienia kolor, jest ot tzw. brązowienie enzymatyczne, aby temu zapobiec należy:

- Skropić sokiem z cytryny 

- Pokroić cebule i położyć skórą do dołu na awokado, zamknąć w hermetycznym pojemniku

- Zamknąć w worku foliowym, odsysając tyle powietrza ile można

Jak można jeść awokado?

Dojrzałe awokado, świetnie nadaje się do rozsmarowania na kanapkę, lub pokrojone w plastry, odnajduje się w sałatkach, z pomidorem, łososiem, sałatą, szpinakiem, słonecznikiem, prażoną dynią. Często, można zauważyć koktajle z udziałem awokado, lub desery (np. awokado+ banan+ 2 łyżki kakao zmiksowane blenderem). Bardzo dobrze smakuje z jajkiem, lub białym serem :)

Pozdrawiam,
Adrianna:)












3 komentarze:

  1. uwielbiam pastę z gotowanym jajkiem i awokado na kanapki :) smakuje o niebo lepeij niż takie z majonezem

    OdpowiedzUsuń